前天晚上嫩嫩做了惡夢,可是下午接她回家的時候,甚麼都沒有說,後來是亨利王子要她說,她才考慮要不要說,原因是怕我很難過。很欣慰女兒的貼心,看來這惡夢應該很可怕吧!但好奇心被撩起,所以只好用媽媽的權威逼她說出這個可怕的惡夢、、、

I had a bad dream last night.  It was a morning, and I was going to school with daddy. A monster was hidding under the stair, and suddenly it grabbed daddy down and made him a tiny little one.  Daddy looks like drowning.  P's mom W was there, and some adults were there, but they seem didn't believe me.  A moment later, I went down by myself, and hold daddy tided because he was very cold.  I knew I had to hold him tied, and kept him warm, otherwise, he would die.

When we got to school, I asked daddy to walk me into classroom, but he said no, it was end of his life.  I told him that I wanted him to walk me to classroom before ending of his life.  Then he did.  After he left, I was crying in the classroom, and my best friend G comfort me.  That's the end.

(上面是根據我用手機錄下來的,去掉一些我問她的廢話,幾乎完整的呈現了)

夢中,嫩嫩準備要上課,(照這陣子的慣例亨利負責早上送去學校),當他們下樓梯的時候,樓梯下藏著一個可怕的怪獸把亨利王子抓住了,也把他變小,亨利看起來像溺水一樣,接下來嫩嫩叫一些怪異組合的大人幫忙,可是沒人相信他,所以他就自己下去了,她也不知道為什麼只知道她一定要把亨利王子抱緊給他溫暖,不然亨利王子會死掉。

當他們到學校後,嫩嫩要求爸爸送他進教室,(這裡有一個DRIVE THROUGH,就是開過去丟在超場前,小朋友自己會去排隊等老師帶回教室去,就算是父母送進去也是送到超場去),亨利王子跟他說,這是我人生的終點,嫩嫩就說,我要你在人生終點前送我進教室,亨利王子答應了(要是平常亨利王子根本就不會這麼做,且也一定不會),嫩嫩進教室後,嫩嫩哭了,她最要好的朋友就安慰她。

這個夢好長喔!好可怕喔!!>_<!!!!難怪他不跟我說,難為他囉!我聽完她那麼無助的時候,還想著自己到底在哪呢?!為什麼沒有辦法在她的夢中幫助他呢?!看來女兒真的長大了,也知道不讓媽媽難過,乖女兒,下次不管是好是壞都要跟媽媽說喔!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    大餅 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()